Elektro-montage voor rugcorset, inclusief materiaalbeheer

Elektro-montage voor rugcorset, inclusief materiaalbeheer

Uitdaging

In onze familie vliegen de termen scoliose, hernia, lumbago en Bechterew je voortdurend rond te oren. Helaas heb ik ook wat van die slechte genen geërfd en ben ik me er goed van bewust dat rugpijn maar beter accuraat behandeld kan worden.

Toen onze klant met volgende uitdaging bij ons aanklopte, waren we dan ook blij te kunnen helpen. Zijn eindklant laat immers corsetten produceren die door middel van elektronisch aangestuurde actuatoren de ruggegraat dynamisch ontlast & ondersteunt. Zo kunnen risicovolle rugoperaties vermeden worden.

Zowel de elektronische als de mechanische onderdelen van deze corsetten werden in het verleden door éénzelfde bedrijf geproduceerd. Dit bedrijf wilde echter een deel van de productie afstoten omdat dit niet tot hun core business behoorde. Onze klant zocht bijgevolg een nieuwe partner voor het deel van de elektromechanische-montage van de actuatoren.

Aanpak / Oplossing

In overleg met onze klant en de toenmalige producent keken we op welke termijn het verleggen van de productie van hen naar ons mogelijk was. We overliepen samen het toenmalige productieproces, dat bovendien op ons aangeven werd geoptimaliseerd. De resterende onderdelen voor de eerste reeks werden geïnventariseerd in ons voorraad-beheer-systeem.

Ook voor de verdere reeksen wordt het grootste deel van de materialen voor de samenbouw door onze klant aangeleverd. Wij zorgen ervoor dat deze geteld en uitgesorteerd worden. Zo kunnen we via ons voorraad-beheer-systeem aangeven waar er nog mogelijke tekorten zijn, deze aanvullen en in duidelijke pakketten naar onze productiepartner toeleveren. Deze manier van werken ontzorgt de klant én zorgt ervoor dat productie efficiënt kan gebeuren.

Op korte termijn lieten we enkele prototype’s bouwen als initiële test. De prototype’s werden goed bevonden en aanvullend bezocht de eindklant de productiesite. Na enkele laatste optimalisaties naar labeling en testing toe, werden er op basis van het volledige pakket aan workflows intern stappenplannen uitgeschreven en goedgekeurd door de eindklant. Deze stappenplannen vormen een handige houvast voor alle medewerkers binnen productie en zijn éénduidig voor alle partijen.

Resultaten

Sinds juni 2021 werden reeds een 500-tal sets van de actuatoren via ons geproduceerd en staan er nog eens 500 stuks op de planning voor uitlevering in de loop van 2022. De stijgende vraag vanuit de medische wereld wordt met enthousiasme beantwoord.

Naar de toekomst toe is het de bedoeling om deze productie ISO-gekeurd te laten verlopen. Ook daarvoor nemen we momenteel de nodige stappen. En stappen zetten zonder rugpijn, daar doen we het voor!

Pijler: Built
Klant: Distributeur en invoerder van mechatronica-componenten
Eindklant: Producent van proteses
Sector: HEALTH
Project: Elektro-montage voor rugcorset, inclusief materiaalbeheer
Timings: 2020

Uitdaging

In onze familie vliegen de termen scoliose, hernia, lumbago en Bechterew je voortdurend rond te oren. Helaas heb ik ook wat van die slechte genen geërfd en ben ik me er goed van bewust dat rugpijn maar beter accuraat behandeld kan worden.

Toen onze klant met volgende uitdaging bij ons aanklopte, waren we dan ook blij te kunnen helpen. Zijn eindklant laat immers corsetten produceren die door middel van elektronisch aangestuurde actuatoren de ruggegraat dynamisch ontlast & ondersteunt. Zo kunnen risicovolle rugoperaties vermeden worden.

Zowel de elektronische als de mechanische onderdelen van deze corsetten werden in het verleden door éénzelfde bedrijf geproduceerd. Dit bedrijf wilde echter een deel van de productie afstoten omdat dit niet tot hun core business behoorde. Onze klant zocht bijgevolg een nieuwe partner voor het deel van de elektromechanische-montage van de actuatoren.

Aanpak / Oplossing

In overleg met onze klant en de toenmalige producent keken we op welke termijn het verleggen van de productie van hen naar ons mogelijk was. We overliepen samen het toenmalige productieproces, dat bovendien op ons aangeven werd geoptimaliseerd. De resterende onderdelen voor de eerste reeks werden geïnventariseerd in ons voorraad-beheer-systeem.

Ook voor de verdere reeksen wordt het grootste deel van de materialen voor de samenbouw door onze klant aangeleverd. Wij zorgen ervoor dat deze geteld en uitgesorteerd worden. Zo kunnen we via ons voorraad-beheer-systeem aangeven waar er nog mogelijke tekorten zijn, deze aanvullen en in duidelijke pakketten naar onze productiepartner toeleveren. Deze manier van werken ontzorgt de klant én zorgt ervoor dat productie efficiënt kan gebeuren.

Op korte termijn lieten we enkele prototype’s bouwen als initiële test. De prototype’s werden goed bevonden en aanvullend bezocht de eindklant de productiesite. Na enkele laatste optimalisaties naar labeling en testing toe, werden er op basis van het volledige pakket aan workflows intern stappenplannen uitgeschreven en goedgekeurd door de eindklant. Deze stappenplannen vormen een handige houvast voor alle medewerkers binnen productie en zijn éénduidig voor alle partijen.

Resultaten

Sinds juni 2021 werden reeds een 500-tal sets van de actuatoren via ons geproduceerd en staan er nog eens 500 stuks op de planning voor uitlevering in de loop van 2022. De stijgende vraag vanuit de medische wereld wordt met enthousiasme beantwoord.

Naar de toekomst toe is het de bedoeling om deze productie ISO-gekeurd te laten verlopen. Ook daarvoor nemen we momenteel de nodige stappen. En stappen zetten zonder rugpijn, daar doen we het voor!

Ga voor complete ontzorging in voorraadbeheer én elektro-montage! Get it Built!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Pijler: Built
Built
Klant: Distributeur en invoerder van mechatronica-componenten
Distributeur en invoerder van mechatronica-componenten
Eindklant: Producent van proteses
Producent van proteses
Sector: HEALTH
HEALTH
Timing: 2020
2020

Deel deze case via:

20 dec 2021

Onze kalender is klaar!

Sommigen zitten er al op te wachten: onze handige kalender voor 2022 is helemaal klaar! We hebben er ook dit keer behoorlijk aan gezwoegd en ik moet toegeven: ‘t is weer een specialleke! Temeer omdat jullie er dit jaar ook onze gloednieuwe website bijkrijgen, die verklaart waarom we onze baseline omtoverden naar “when standard doesn’t fit” (en eigenlijk ook waarom we plots bodybuilders afficheren ;-) 

Ontdek het allemaal op www.therightcompany.be, en kijk alvast uit naar jaar vol leesplezier, met elke maand een tof nieuw verhaal gelinkt aan de foto van de maand… Nu maak ik jullie wel heel benieuwd, niet?

In de laatst week van december zou je dus post van ons moeten ontvangen… Belandt onze kalender toch niet op jouw bureau? Geef ons gerust een seintje en we sturen er met veel plezier nog eentje na!

13 januari 2022

GEZOCHT: Logistiek medewerker met administratieve skills

Ben je graag fysiek bezig tijdens je dagtaak? Spreekt werken in een KMO je aan? Heb je logistieke/magazijnervaring en ben je daarenboven nauwkeurig in administatie en organisatie? Dan is dit (b)Right Team misschien wel naar jou op zoek!

Want tegen enthousiaste, betrokken en leergierige handen zeggen wij niet nee. Neem contact op met Elke voor de volledige functieomschrijving, solliciteer en wie weet word jij onze Right Colleague!